Hönan

Hönan
Hur ofta har jag inte velat samla dina barn, såsom hönan samlar sina kycklingar under vingarna. Matt.23:37

torsdag 17 april 2014

Trodde inte att jag var någon lärarinna men här är nästa dam som vill virka poncho. Idag var det många kvinnor på centret och de var jätteintresserade både av vad Karin sytt och sydde och av virkandet.
Vänliga glada kvinnor som vill lära sig och umgås.
Var med Christine till centrum av Dessie på e.m. På bilden ser ni ett vägarbete. I Etiopien räcker varje arbetsuppgift till för många människor.

Vi behövde få bilen tankad och körde mot ett tankstället. En lång bilkö ringade från tankstationen, bara att ställa sig sist i kön. Christine bedömde att köandet kommer att ta en timme ungefär. Ingen fara jag hade virkarbetet med mig så jag satte igång virknålen. Mycket riktigt, en timme senare var det vår tur för naftapåfyllning. Två män i långa rockar servade oss, en tankade och den andra kollade bränslemängden och tog betalt.  

2 kommentarer:

  1. Roligt att se att ni mår bra och bloggar så mycket! Ni har också mycket finna bilder! Gud välsigne er och sköt om er! :D

    SvaraRadera
  2. Tack Johan. Vi ber att allt ska vara bra med dig. En fortsatt välsignad påsk till dig. Kramar från oss.

    SvaraRadera