Hönan

Hönan
Hur ofta har jag inte velat samla dina barn, såsom hönan samlar sina kycklingar under vingarna. Matt.23:37

måndag 21 april 2014

Frid!
Idag har vi varit första gången till ett Etiopiskt hem, vackert på en sluttning med utsikt över Dessie. Gästfriheten var stor, vi kände oss välkomna. Vi blev bjudna på kaffe och popcorn och banan.
Där bodde en mamma med sina tre barn, en son i gymnasiet och två yngre barn.
Mamman är lärare hon har sämre lön än vissa hushållerskor har.
Hemmet var vackert med en vacker trädgård med tre äppelträd. Men livet är hårt speciellt för ensamstående.

Efter maten satt vi en stund på Christines terass och blev bjudna på smoothie, en liten guldkant som vi förstår att uppskatta. Tack till våra värdar Christin och Annika.

Dagen avslutades med banan uppköp, vi behöver vara tillbaka innan mörkret, vakten väntade på oss utanför grinden, tryggt att veta att någon har koll.


Godnatt nu skall vi försöka få syn på mangostin som sköter om vår kompost.


4 kommentarer:

  1. Det är bra att ni har de tryggt där långt borta..

    SvaraRadera
  2. Hej! Äntligen har jag tillgång till så snabbt nät så jag slipper in å läsa er blogg. Vilka spännande äventyr ni får vara med om!:)
    Upplev så mycket ni kan å kom sen snart hem, mamma vi saknar ju dig!
    Vi fortsätter be för er! <3

    SvaraRadera
  3. Tack för alla böner. Vi upplever och kommer hem snart, Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej. Kanske min kommentar lyckas denna gång. Jag har en gång tidigare kommenterat er blogg, men då jag inte är något datageni så gick hälsningen säkert inte fram. Åtminstone påstår Samuel det. Nu fick jag ite hjälp av hoom, så kanske det lyckas denna gång.
    Så mycket ni får vara med om. Uppleva en helt annorlunda miljö och träffa nya underbara människor. Det känns så underligt att ni är så långt borta. Min telefon har varit tystare än tidigare och nog saknar jag dig kära syster. Här är vår och vi får också njuta av sol, ljus och också ganska varmt väder. Jag kommer håg er i mina böner. Sköt om er :) Vi ses snart :). Kram Milli

    SvaraRadera