Hönan

Hönan
Hur ofta har jag inte velat samla dina barn, såsom hönan samlar sina kycklingar under vingarna. Matt.23:37

tisdag 22 april 2014

God afton
I dag har vi promenerat till aktivitetscentret, när vi kom dit blev vi mottagna som kära vänner. Otroligt vilken värme och gemenskap vi känner, alla hälsar hjärtligt på varandra oftast kind mot kind med en puss i luften, eller med att axel möter axel. Mycket vacker hälsning.

Grönsaks och frukttvättnig går till så att man tvättar frukten under rinnande vatten med en diskborste, samma sak med tomaten, efteråt sätter man dem i vatten och klorit i 10 till 20 minuter. Sen skölja med uppkokt vatten. Varför undrar ni. Smuts, bakterier och parasiter är svaret.

Till alla som väntar på postkort, ni får vänta det finns nämligen inga postkort att köpa. :)

Vi har varit på garnuppköp med Christine och Annika. Vilket kvarter, nästan uteslutande män, vi hade ryggsäckar dem flyttade vi så att vi hade dem framåt. Vi gick med långa steg och försökte se vana ut. Helt klart det mest skrämmande kvarter vi varit till, män, män överallt män.

Hälsningar Lotte och Karin

I dag har vi ätit stekt ny kål, vi har rena vegan kuren.


3 kommentarer:

  1. Ni är riktigt på bantningskur.. Hoppas ni inte behöver va hungriga..

    SvaraRadera
  2. Hej Karin och Lotti! Vilken fin blogg ni har. Det är så roligt att läsa om hur ni har det, och vad ni får se och uppleva! Vi tänker på er å ber för er! Må gott! Kram - Nea & Alfons

    SvaraRadera
  3. Idag fick jag reda på er blogg via en lärare på Kredu. Vi var på samma kurs. Nu när jag läst hur era dagar är så trillar tårarna. Jag blir så berörd och på samma gång känner jag igen mig. Det finns en längan tillbaka till Afrika det är något med människorna, glädjen, värmen som är så fantastisk.Människorna lever så nära Gud. Ha det bra och hälsa Kicki. Carina

    SvaraRadera